Träna tryggt i höst

Home / Motion & Hälsa / Träna tryggt i höst

JKG följer grenförbundens rekommendationer och direktiv. Dessa ändrar kontinuerligt och vi anpassar verksamheten i samma takt. Enligt nu gällande riktlinjer kan träning ordnas. I gruppsporter rekommenderas säkerhetsavstånd på minst 1,5 meter; i tävlingssport kan kontakt uppstå vid behov (t.ex. lyft). Till träning kommer endast helt symptomfria personer och god hand- och hosthygien upprätthålls. Delade redskap rengörs. Se mer detaljerade instruktioner på förbundets webbplats eller här nedan:

JKG noudattaa liiton suosituksia ja direktiivejä. Ne muuttuvat jatkuvasti ja muokkaamme toimintamme samaan tahtiin. Tämänhetkisten ohjeiden mukaan jumppaa saa järjestää. Ryhmäliikunnassa suositellaan vähintään 1,5 metrin turvavälejä, kilpaurheilussa voi tarvittaessa syntyä kontaktia (esim. nostot). Harjoituksiin tullaan vain terveenä, noudatetaan hyvää käsi- ja yskimishygieniaa, tarvittaessa desinfioidaan yhteiskäytössä olevia välineitä, jne. Katso tarkemmat ohjeet liiton sivuilta tai tässä:

Träna tryggt i höst

  • Kom inte till träningen om du är sjuk eller förkyld!
  • Tvätta händerna med tvål och vatten före och efter passet. Det finns tvättställ inne i ÖS och DS samt på toaletter och i omklädningsrum.
  • Nys eller hosta i armvecket
  • Låna inte ut drickflaskan till andra
  • Ta gärna med eget liggunderlag
  • Vill du använda föreningens liggunderlag så ta med en handduk för ansikte/huvud samt torka av mattan med desinficeringsmedel efter passet. Torka även av eventuella redskap efter passet.
  • Håll avståndet till övriga deltagare, både i salen och i omklädningsrummet/aulan, och undvik onödig fysisk beröring.
  • Om du rest utomlands, håll frivillig karantän i två veckor innan du igen deltar i föreningens verksamhet.
  • Meddela genast föreningens styrelse / ledare om du deltagit i föreningens timmar och testat positivt för coronavirus.
  • Varje familj eller medlem gör sitt eget beslut om deltagande i träningar. Varje medlem deltar på eget ansvar.